Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Sambut libur sekolah, Kemenparekraf gandeng Tasya Kamila lewat TVC ‘Libur Telah Tiba’

Sambut libur sekolah, Kemenparekraf gandeng Tasya Kamila lewat TVC ‘Libur Telah Tiba’

Bantentoday – Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif/Badan Pariwisata dan Ekonomi Kreatif (Kemenparekraf/Baparekraf) meluncurkan TVC “Libur Telah Tiba” by Wonderful Indonesia sebagai ajakan untuk berwisata #DiIndonesiaAja pada momen liburan sekolah ini.

Menparekraf/Kabaparekraf, Sandiaga Salahuddin Uno, dalam keterangannya, Kamis (20/06/2024), menjelaskan dipilihnya lagu “Libur Telah Tiba” yang dinyanyikan oleh Tasya Kamila ini karena tren nostalgia sedang digandrungi generasi milenial dan gen Z.

“Lagu ini pasti sudah tidak asing bagi generasi 90-an, yang saat ini sebagian besar sudah menjadi orang tua muda yang sedang mempersiapkan rencana liburan keluarga di momen liburan sekolah ini,” kata Menparekraf Sandiaga.

Dengan hadirnya TVC “Libur Telah Tiba” by Wonderful Indonesia pada momen jelang libur sekolah ini, Menparekraf Sandiaga berharap hal ini dapat mendorong lebih banyak wisnus untuk berwisata #DiIndonesiaAja pada saat momen liburan.

“Liburan sekolah selalu menjadi momentum liburan bersama keluarga, yang dapat menggerakkan ekonomi setempat. Lewat TVC ini, kami terus mengkampanyekan liburan #DiIndonesiaAja guna mencapai target 1,2 miliar -1,5 miliar pergerakan wisnus di tahun 2024,” kata Menparekraf Sandiaga.

TVC ini dibuat dengan konsep remake dari video klip Tasya ‘Libur Telah Tiba’ dengan visual keceriaan suasana libur bersama keluarga menggunakan campervan dan interaksi dengan masyarakat di pedesaan.

Pada kesempatan yang sama, Menparekraf Sandiaga kembali mengingatkan untuk mengutamakan keselamatan saat berlibur agar liburan berlangsung aman, nyaman, dan menyenangkan.

“Kami ingin masyarakat lebih sadar pentingnya memperhatikan keselamatan, khususnya kondisi kendaraan. Selain itu, bagi pengelola destinasi wisata, fasilitas pariwisata dan sentra ekonomi kreatif harus memastikan keselamatan, dan keamanan agar para wisatawan,” kata Menparekraf Sandiaga.

TAGS