Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lippo Karawaci Bukukan Prapenjualan Rp3,36 Triliun di Kuartal III 2023

Lippo Karawaci Bukukan Prapenjualan Rp3,36 Triliun di Kuartal III 2023

Bantentoday – Emiten properti, PT Lippo Karawaci Tbk. (LPKR) membukukan realisasi prapenjualan (marketing sales) sebesar Rp3,36 triliun hingga kuartal III 2023.

Segmen rumah tapak berkontribusi 49% dari total marketing sales dengan realisasi penjualan didominasi oleh seri produk Cendana Homes.  Pada periode yang sama, LPKR juga telah memperkenalkan 5 produk baru yang mencakup dua produk rumah tapak dan tiga produk ruko komersial.   

Berdasarkan lokasi, Lippo Village berkontribusi Rp1,41 triliun, diikuti penjualan bidang tanah Rp397 miliar dan penjualan di San Diego Hills sebanyak Rp246 miliar. Sementara itu, penjualan residensial di Lippo Cikarang tembus Rp514 miliar, disusul penjualan industri sebesar Rp252 miliar, dan penjualan komersial sebanyak Rp175 miliar. 

Kata Group CEO LPKR John Riady, memasuki akhir tahun ini, LPKR berencana memperkenalkan beberapa produk baru yang diharapkan dapat membantu pencapaian target prapenjualan sepanjang 2023.  

“Kami pun sangat gembira dengan rencana peluncuran berbagai produk baru yang akan digelar pada kuartal keempat tahun ini, yang kami yakini akan membantu kami mencapai target pra penjualan tahun ini,” kata John Riady, Selasa (24/10). 

Pada semester I 2023, perseroan telah memperkenalkan berbagai produk baru yang terbukti menarik pasar yang ditunjukkan oleh tingkat penyerapan yang kuat. 

Dimana penjualan residensial tetap menjadi kontributor utama dari keseluruhan pra penjualan. Hal ini didukung oleh beberapa peluncuran produk, termasuk Cendana Gard’n Vista, Cendana Arbory, Newville SOHO (Alpha, Gamma, Zeta).

Ada juga The Colony @ Himalaya, Cendana Gard’n @ Britania, Newville SOHO (Epsilon), dan blok (Epsilon, Zeta).”Berdasarkan lokasi, Lippo Village dan Lippo Cikarang tetap menjadi kontributor terbesar dalam pra penjualan dengan kontribusi masing-masing sebesar 41% dan 25%,” jelasnya. 

TAGS