Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kemenparekraf Berkolaborasi dengan Agoda Tebar Promo Diskon Liburan #DiIndonesiaAja

Kemenparekraf Berkolaborasi dengan Agoda Tebar Promo Diskon Liburan #DiIndonesiaAja

Bantentoday – Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif/Badan Pariwisata dan Ekonomi Kreatif (Kemenparekraf/Baparekraf) berkolaborasi dengan platform perjalanan digital Agoda mendukung Gerakan Nasional Bangga Berwisata di Indonesia (BBWI) untuk mendorong pergerakan wisatawan nusantara melalui pemberian diskon dan promo yang menarik.

Menparekraf Sandiaga Uno mengatakan, kampanye ini merupakan bentuk komitmen dari Agoda dalam memberikan pengalaman perjalanan #DiIndonesiaAja yang tak terlupakan serta terjangkau sesuai dengan budget yang dimiliki calon wisatawan namun tetap berkualitas.

“Kami mengapresiasi kolaborasi yang terus terjalin dengan Agoda dan kami optimistis, kolaborasi ini sebagai upaya mencapai target pergerakan wisatawan nusantara sebanyak 1,2 miliar sampai 1,4 miliar pergerakan wisatawan,” ujarnya saat “The Weekly Brief With Sandi Uno” di Gedung Sapta Pesona, Jakarta Pusat, Senin (4/12).

Sementara itu, Deputi Bidang Pemasaran Kemenpareraf/Baparekraf Ni Made Ayu Martini menjelaskan untuk periode libur Natal dan Tahun Baru 8 Agustus – 31 Desember 2023, Agoda meluncurkan kampanye “#Liburan Jalan, Celengan Aman” yang menawarkan diskon hingga 20 persen ditambah cashback 5 persen untuk akomodasi di seluruh negeri.

“Kami juga telah menyiapkan QR Code khusus Liburan Natal dan Tahun Baru, sebagai sumber informasi dan inspirasi liburan bagi wisatawan,” ujarnya.

Direktur Senior dari Agoda International Indonesia, Gede Gunawan, juga mengumumkan bahwa kampanye akan berlanjut hingga Maret 2024 untuk terus membantu laju periwisata nusantara.

Kampanye ini telah meningkatkan pencarian domestik di website Agoda sebesar 36 persen. Iklan mengenai kampanye telah dilihat lebih dari 700 juta kali, dan lebih dari 5,000 hotel berpartisipasi dalam kampanye ini.

TAGS