Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Digitalisasi Industri Perhotelan, Kemenparekraf Gandeng Agoda

Digitalisasi Industri Perhotelan, Kemenparekraf Gandeng Agoda

Bantentoday – Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif/Badan Pariwisata dan Ekonomi Kreatif (Kemenparekraf/Baparekraf) berkolaborasi dengan Online Travel Agent (OTA), Agoda meluncurkan Program “Eco Deals” sebagai upaya untuk membantu mendigitalisasi industri perhotelan dan memberikan dukungan pemasaran kepada mitra hotel besar dan kecil di seluruh Indonesia.

Kata Menparekraf Sandiaga Uno, Agoda adalah salah satu OTA yang menjadi mitra co-branding resmi untuk “Wonderful Indonesia”. Dengan MOU yang efektif sejak Mei 2022, Agoda menjadi mitra industri jangka panjang untuk mendukung pemulihan industri pariwisata Indonesia.

“Agoda Eco Deals adalah program yang memberikan kesempatan kepada wisatawan untuk mendukung pariwisata berkelanjutan sebagai inisiatif konservasi laut dan hutan WWF di tujuan wisata populer di 8 negara program,” ujarnya disiaran pers yang diterima, Jumat (11/8).

Menparekraf Sandiaga menjelaskan, di Indonesia, program Eco-deals Agoda mendukung Restorasi Ekosistem Taman Nasional Bukit Tiga Puluh di Sumatera. Ini adalah tahun kedua Agoda bermitra dengan WWF untuk proyek Eco Deals, setelah tahun 2022 berhasil mendonasikan 150 ribu dolar AS di lima negara untuk meningkatkan kesadaran tentang pariwisata yang bertanggung jawab, pemulihan habitat laut seperti terumbu karang dan hutan bakau.

“Untuk membuktikan dukungannya ke Indonesia, Agoda baru-baru ini meluncurkan iklan pertamanya di Indonesia, yang dibintangi oleh salah satu seleb tanah air yakni Anya Geraldine,” katanya.

Sementara itu, Senior Country Director Agoda di Indonesia Gede Gunawan menambahkan, pihaknya mengambil data yang ada, dimana customer sangat antusias dengan program sustainable ini dan juga hotel banyak berpartisipasi.

“Tahun lalu kami bisa berkontribusi 150 ribu dolar AS, tahun ini meningkat menjadi 250 ribu dolar AS. Untuk negaranya juga bertambah tahun lalu hanya lima negara dan tahun ini mencapai 8 negara. Semoga program ini membantu Indonesia,” katanya.

TAGS